Week 2
Na de Project les en de uitleg over het te leveren product, werden de taken verdeeld;
ieder zou 2 communicatiecampagnes uitwerken en de 5e zou tussen ons eerlijk verdeeld worden. Paul zou textueel onderzoek en Tamara beeld onderzoek doen naar het gekozen thema,
"Graffiti op openbare gebouwen en eigendommen".
Tamara kreeg de opdracht om het projectplan en de blog te maken en
Paul deed het samenwerkingcontract en de presentatie opzetten.
uiteindelijk werd er gekozen voor de campagnes;
- Welpies (Albert Heijn)
Hierin zorgde het kleine figuurtje voor een complete nationale hype die het Hollandgevoel versterkte tijdens het WK. Het was gericht op voetbal fanaten maar ook de mensen die niet het voetbal gevoel deelden waren fan van de kleine leeuwtjes. De hype ging zelfs zo ver dat een carnavalslied werd gecreerd van het leeuwtje en complete auto's werden volgeplakt.
- De maatschappij dat ben jij (Sire)
Gericht op het asociale gedrag van jongeren tegen elkaar en anderen. via een kinderboeken taal in kleine filmpjes of boekjes wordt een situatie getoond die jongeren bewust maakt van hun gedrag.
- Ieder mens is er een (Menzis)
Gaat over om mensen te helpen daar waar nodig is, de getoonde reclame gaat over een vrouw die een knobbeltje vind in haar borst en via Menzis eerder terecht kan bij het ziekenhuis.
- Coca cola (Coca Cola Company)
Zet zich in voor jongeren en het milieu door onder andere sportevenementen, awareness creeren via onder andere radio zoals Serious Request, en hun producten te recyclen. Ze proberen een vrolijke familiesfeer te creeren door onder andere de kerstman te gebruiken en de laatste tijd met de "Happiness Factory" een film over een wereld in een colaautomaat. Ook splitsen ze hun producten bijvoorbeeld op mannen (Coca Cola Zero) en vrouwen (Coca Cola Light)
- L.A.A.F. vuurwerkcampagne (Consument & Veiligheid)
Maakt jongeren op een hilarische manier bewust van de gevaren en het correcte gebruik van vuurwerk. Via een parodie op een terreurcel maken ze gebruik van de wapens, vuurwerk van hun Belgische bondgenoot. In eerste instantie lijkt het op een daadwerkelijke dreigfilm wat aanzet tot kijken tot het vuurwerk in beeld komt en de mensen blijven kijken hoe deze "terreuractie" zal eindigen.
het uiteindelijk product van deze week zal worden gepresenteerd tijdens de project lessen aan onze medestudenten en de projectleider.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten