dinsdag 24 november 2009

Procesverslag week 3

Week 3:

Na de Project les en de uitleg over het te leveren product, werden de taken verdeeld;
Paul zou voor deze keer het blog voor zijn kiezen nemen en zou daarnaast ook de doelstelling verder uitwerken. En Tamara zou de boodschap verder uitwerken en tevens de collage in elkaar zetten.

De opdracht voor deze week is:
Opdracht: bepaal de doelstelling van je campagne. En zorg dat je voldoende inzicht hebt in je doelgroep. Tip: praat met je doelgroep! Kwalitatief onderzoek levert vaak meer op binnen een dergelijk kortlopend project (ga bijvoorbeeld niet wachten op reacties op een online enquĂȘte).Uit al die gegevens zoek je naar dingen die een duidelijk verband hebben met je doelstellingen. Bepaal de boodschap van je campagne; ‘wat’ wil je van je doelgroep?


Opleveren (tijdens projectbegeleiding)
  1. Uitgeschreven doelstelling;
  2. Collage van gekozen doelgroep in tekst en beeld;
  3. Utwerking van de gekozen boodschap in tekst en beeld.
Wij zijn tot de volgende uitwerkingen gekomen:

Doelstelling
"Als je dit leest ben je hoogstwaarschijnlijk een toy, een vreselijk soort parasiet in de grafftiwereld, een beginner. Toys worden gekenmerkt door een gebrek aan stijl, originaliteit, techniek en ervaring. Bovendien wordt niemand blij van de kladders die toys op viaducten en muren achterlaten."
Via deze quote hebben wij een doelstelling kunnen bereiken in de vorm van de graffiti spuiters aan te sporen tot het goede voorbeeld tonen. Wij vind dat niet alle graffiti even slecht is, maar juist ook heel mooi kan zijn, zoals reverse graffiti. Hierdoor zijn wij op deze doelstelling gekomen.

Collage:
Daarnaast zijn wij ook op de volgende collage uitgekomen:

Boodschap:

De boodschap waarvan wij onze doelgroep, de graffitiartiesten zelf, bewust van willen maken is dat graffiti ook als een positief iets gezien kan worden. Door ze bewust te maken van hun huidige imago en ze aan te sporen deze te verbeteren, hopen wij dat de graffitiartiesten zich ook gaan inzetten om hun graffiti op een positieve manier aan de wereld te tonen. Op deze manier proberen wij te bereiken dat het beeld dat mensen over graffiti hebben te verbeteren. Graffiti is meer dan alleen een manier om, volgens sommigen mensen, je gevel te vernielen. Het wordt gebruikt om saaie muren op te knappen, zowel binnen als buiten en vaak huurt een gemeente een graffitiartiest in om een kunstwerk achter te laten op een deel van hun stad. Steeds vaker worden graffitiartiesten voor deze legale acties ingezet, een voorbeeld hiervan is het onderstaande artikel gevonden op de NEC website:

Nijmeegse jongeren in juni een graffiti-decoratie maken op de achterwand van de Gofferttribune in het McDOS Goffertstadion. Ruim veertig jongeren, afkomstig uit de wijken rondom het stadion, worden de komende weken hiervoor opgeleid door graffiti-artist Rob Arts. Het eindresultaat wordt aan het begin van komend seizoen gepresenteerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten